onsdag den 2. oktober 2013

Tak DAB

Efter gårsdagens indlæg blev udgivet er der kommet endnu en krølle på historien.
I går modtog vi 2 breve, sendt som A-post med kopier af henholdsvis fraflytningserklæring fra benævnte ekskone - og tilflytningserklæring fra undertegnede. Begge dele sendt til min kæreste og uden mit navn på kuverten. Det synes jeg er pusseløjerligt, for i al fald den sidste kuvert omhandler mig og inkluderer dokumenter med mit cpr-nummer på.

Det sjove ved brevet om inflytningserklæringen, er at de meget nydeligt skriver:

Det er nu noteret at Mette XXX er indflyttet på adressen, vi kan dog ikke notere hende på lejekontrakten da den allerede er indgået og derfor ikke kan ændres.


......

Kære DAB

Tak fordi i bruger både mine penge og min tid så effektivt. Jeg ville ikke ane hvad jeg skulle bruge nogle af delene til ellers.
Jeg synes det er alletiders at så meget bureaukrati skal sættes igang, for IKKE at putte mig på en lejekontrakt.
Taget i betragtning at jeg siden maj 2012 har haft folkeregisteradresse på adressen synes jeg det er meget mærkeligt, at så meget omstændighed skal sættes i værk.
Jeg er spændt på om jeg næste gang jeg ringer til jer angående noget omkring vores bolig, kan få lov til at tale med jer, uden at skulle verificere mig selv - eller om i nu når i har modtaget min tilflyttererklæring vil bruge den til noget som helst?

Jeg er i øvrigt nysgerrig på om i også hvis jeg blot boede til leje hos en kammerat, ville vælge at sende mit cpr nummer til vedkommende, uden at bede mig om godkendelse heraf?

Venlig hilsen

Hende der bare er helt tosset med bureaukrati og lemfældig omgang med cpr numre


...

(Jeg har ikke sendt ovenstående tekst, forsøger bare at få lidt luft for min frustration over så meget besvær)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar